دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

محمدرضا آخوندی: فدراسیون دوومیدانی برنامه‌دوندگان المپیکی را اعلام کرد.

پس از ماکائو بود که زنگ خطر جدی برای دوومیدانی‌کاران المپیکی به صدا درآمد، گرچه برخی از اهالی دوومیدانی معتقد بودند که دوندگان برای شرکت در مسابقات داخل سالن ماکائو تحت فشار بودند و با بی‌میلی در این مسابقات شرکت ‌کردند اما جدا از این مسائل که می‌تواند در نتایج کسب شده مؤثر باشد، ضعف جسمانی دوندگان یکی دیگر از دلایل اصلی این ناکامی ‌بود.

 در این میان، ‌برنامه‌های دوومیدانی تا المپیک پکن یکی دیگر از دلمشغولی‌های فدراسیون و کمیته ملی المپیک است.رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگویی، آخرین وضعیت تمرین دوومیدانی‌کاران المپیکی ایران، مربیان اختصاصی آنها و موضوع استخدام مربیان خارجی برای دوومیدانی‌کاران زن را تشریح می‌کند.

مصطفی کریمی‌ در پاسخ به وضعیت مربی سجاد مرادی در فصل تمرین‌های این دوومیدانی‌کار المپیکی گفت: ما در استخدام مربیان خارجی چند مرحله را باید پشت سر بگذاریم. در مورد سجاد مرادی پیش از این کارها انجام شده اما مربی‌اش به بهانه‌ حقوق کم به کشورش رفته و هنوز بازنگشته است.

 من اعتقادم بر این است که این مربی را هر طور شده برگردانیم چراکه پیدا کردن یک مربی جدید و به کارگیری او کار دشواری است و زمان زیادی می‌خواهد. من فکر می‌کنم بازگشت او بهتر است.

 مشکل اصلی او دستمزدش است. اکنون حقوق او 2 هزار دلار است که ما نمی‌توانیم این مبلغ را افزایش دهیم. اما یک مورد پاداش برای قرارداد او گذاشته‌ایم که فکر می‌کنم آن را بپذیرد. آخرین توافق ما این بود که اگر سجاد مرادی در بازی‌های المپیک پکن یک مرحله از گروهش بالا آمد 5 هزار دلار، اگر به مرحله فینال رسید 01 هزار دلار و اگر جزو شش نفر اول بود 12 هزار دلار به مربی‌اش پاداش بدهیم. این موضوع در قراردادش مکتوب شده و فکر می‌کنم او به زودی به ایران بیاید.

 رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی، قهرمان و رکورددار پرتاب دیسک‌آسیا و دیگر نماینده ایران در المپیک خاطر نشان کرد: او هم‌اکنون در اردوی تمرینی آفریقای جنوبی است و تا 2 هفته‌ آینده به ایران خواهد آمد. یک هفته تا 01 روز در ایران می‌ماند و دوباره به احتمال فراوان به امارات می‌رود.

اگر هم نشد، کیش مقصد بعدی حدادی است. وی ادامه داد: او از تمرین در آفریقای جنوبی بسیار راضی است. اما بیش از یک ماه نمی‌تواند در آنجا تمرین کند. بنابراین دوباره باید به ایران بیاید. به هر حال او از چند هفته‌ دیگر به اردوی امارات یا کیش که در این فصل آب و هوای خوبی دارند، خواهد رفت.

 وی در مورد عباس صمیمی، ‌دیگر المپیکی دوومیدانی نیز گفت: او هم همراه برادرانش و مربی‌اش در اصفهان مشغول تمرین است. عباس، مشغول کارهای قدرتی و تکنیکی است و شرایط خوبی دارد، آنها می‌خواهند این فصل را در همان اصفهان بگذرانند.

 کریمی‌ در مورد احتمال کسب سومین رکورد ورودی المپیک ایران در ماده‌ پرتاب دیسک توسط محمد صمیمی ‌اظهار داشت: بعید می‌دانم او بتواند سهمیه المپیک را کسب کند. او باید به رکورد 64 متر و 50 سانتی‌متر برسد و فکر می‌کنم رسیدن به این رکورد کمی‌ مشکل است. البته ما از خدا می‌خواهیم که بتواند المپیکی شود، اما باید بپذیریم کار بسیار سختی است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد احسان مهاجرشجاعی و حضور مربی آذربایجانی‌اش گفت: بهروز صالحی چند روزی است که به ایران آمده است. طبق مذاکره‌ای که کرده‌ایم او حدود 2 هفته اینجا می‌ماند و پس از آن 2 هفته احسان به سوریه می‌رود.

 پس از آن هم احتمال دارد دوباره این مربی با چند ملی‌پوش سوریه‌ای برای مدتی به ایران بیاید. به هر حال ما برنامه داریم که احسان مهاجر شجاعی تنها نماند.

 مصطفی کریمی‌ در پایان خاطر نشان کرد: ما پس از پیگیری کار قهرمان‌ها باید به فکر مسابقه‌های خوب بین‌المللی با آنها باشیم. البته این وظیفه‌ای است که مربیان‌شان باید بر عهده بگیرند، اما ما نیز باید در این راه به آنها کمک کنیم.

مصطفی کریمی‌ با اشاره به بخش‌نامه سازمان ورزش در مورد استفاده نکردن از مربیان خارجی در ورزش بانوان گفت: با توجه به بخش‌نامه‌ اخیر سازمان تربیت بدنی مبنی بر فعالیت نکردن ورزشکاران زن با مربیان مرد، قصد داریم 3 مربی زن خارجی برای دوهای سرعت، دوهای استقامت و پرش‌ها استخدام کنیم. علت این مسئله هم وجود لیلا ابراهیمی‌در دوهای استقامت، مریم طوسی در دوهای سرعت و زهرا نبی‌زاده در پرش ارتفاع است

کد خبر 39992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز